donderdag 21 augustus 2008

Wat blog je?

Vandaag kreeg ik de vraag hoe ik het voor elkaar krijg om zoveel te bloggen. Inderdaad, als ik veel van mijn medebloggers bekijk, zijn er blogs bij waar al bijna twee maanden niets meer aan gebeurd is. Wat mij betreft gebeuren er vrijwel dagelijks dingen waar je wel een blogbericht over kunt schrijven.
Deze week moest ik naar een klant waar, door een defect aan de netschakelaar van zijn televisie, de stoppen waren doorgeslagen. Toen hij mij belde om een afspraak te maken, de man bleek later 93 jaar oud te zijn, en hij mij zijn merk televisie doorgaf, vertelde ik hem dat dit vaker voorkwam, en hij direct de stekker uit het stopcontact moest halen. Dat had meneer al gedaan. Dinsdag ging ik bij de man langs om zijn toestel te repareren. De netschakelaar had wat schade aan de print aangericht. Toen ik het toestel gerepareerd had, bleek de man bij het afrekenen één euro te kort te komen. “Die kom ik van de week wel brengen”, zei hij. En inderdaad, vandaag stond hij bij ons op de zaak, om zijn ene euro langs te brengen, en verder kennis met ons te maken. Bij het verlaten van de zaak, zag ik dat de man zonder hulpmiddelen liep.” Ja”, zei de man,”raad eens hoe oud ik ben?” “Ik weet dat u uit 1915 bent. Ik zag toevallig uw identiteitskaart toen u met uw portemonnee bezig was.” “ Drieënnegentig jaar”, zie de man. “ Nou, als ik er dan zo bijloop als u, teken ik ervoor. Dan heb ik nog eenenvijftig jaar voor de boeg.” De man glimlachte en liep weg voor een wandeling van ongeveer twee kilometer.

Geen opmerkingen: