woensdag 20 augustus 2008

De bank

Ik kreeg gisteren het bericht dat ik mijn nieuwe bankrekening kon openen. Zoals ik al eerder schreef, wil de SNSregiobank vanaf 1 september geld vragen voor mijn betaalrekening, die ik nodig heb om bij mijn spaarrekening te komen. Mijn intermediair zou een dezer dagen in Uithoorn zijn, en even bij mij langskomen. Toevallig moest ik vandaag naar Amsterdam, en ben ik maar naar hem toe gegaan om mijn Argenta-rekening te openen. "Argenta?", hoor ik u denken," dat is toch een Belgische bank?" Inderdaad. De Belgische banken hebben inderdaad een slechte naam gekregen. Neem Fortis, die zich heeft verslikt in de overname van ABN-AMRO, waar ik inmiddels mijn rekeningen heb leeggehaald, Stad Rotterdam een tijdje geleden overnam, vandaar dat mijn ziektekostenverzekering nu bij FBTO zit. Fortis probeert nu aan de aandeelhouders uit te leggen waarom hun financiële dekking naar de maan is. Over een andere grote bekende, Dexia, hoef ik niet uit te wijden. Iedereen kent wel een slachtoffer van deze toko. Deze tent heeft een faillissement van een van de bedrijven te pakken die de dekking voor Dexia verzorgt. Goed terug naar Argenta. Inmiddels is het bevestigingsmailtje binnen, en kan ik morgen verder met het openen van mijn rekening.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: