zondag 17 augustus 2008

Ongedierte.

We gaan weer richting herfst, dus de planten en bloemen raken uitgebloeid. Omdat de temperaturen hoog blijven, blijft het ongedierte ons regelmatig bezoeken. De meest frequente bezoekers in de buitenlucht zijn natuurlijk de wespen. Als je met dit weer een ijsje pleegt te eten, wil zo'n uitgehongerde wesp, met de vrolijke zwarte en gele strepen, natuurlijk meeëten. En wij mensen dat beest maar wegjagen.
In de slaapkamer komt er ook regelmatig bezoek, muggen. Nu ben ik 's nachts zeer slecht gehumeurd, en menig zoemende bezoeker heeft het inmiddels moeten bekopen met een ontmoeting met de elektrische vliegenmepper. Waarom ik geen gewone vliegenmepper gebruik. Nou, meestal word ik wakker van de jeuk, omdat zo'n beestje het zo nodig vond een bloeddonatie bij mij af te nemen. Als ik met de vliegenmepper zou meppen, en er komt een keertje een moordonderzoek, wijzen de DNA-sporen op het behang wel direct naar mij.
Daarom mijn verzoek, ga een deurtje verder, dat is beter voor ons beider gezondheid.

Geen opmerkingen: