zondag 17 augustus 2008

Jarig, niet jarig.

Afgelopen twee dagen zijn behoorlijk hectisch geweest binnen ROVER. De "bedreiger" van Femke Halsema bleek niemand minder te zijn dan onze eigen Rikus. Notabene hoorde ik het bericht zaterdagochtend, vlak voordat ik de grens overstak op mijn vrijwel wekelijkse rit België. Binnen ROVER ken ik de man al jaren, vooral als meester van het verzinnen van uitdrukkingen. Kortom, een situatie dat bij ROVER nog niet was voorgekomen. 's Avonds kwam het bericht dat de PVDA, waar Rikus een fervent aanhanger van is, hem aan de kant had gezet al columnist. "Wat gaat ROVER nu doen?", was mijn eerste gedachte. Hoewel ROVER hier niets mee van doen had, moest ROVER wel reageren. Ik zag Rikus al tegenover een raad van wijze heren zitten, en het gesprek eindigen in een vermanende," En nooit meer doen hè?", gevolgd door het bekende, " Nee heren/dames." Vanmorgen was ik nog half in dromenland, toen mijn klokradio aanschakelde. Een van de eerste berichten was dat de voorzitter van ROVER Rikus van het voorlichterschap had ontheven. Ik was vol ongeloof, en dacht dat ik nog in dromenland zat. Omdat het mij toch niet lekker zat, startte ik direct na het douchen mijn computer op. Inderdaad stond er op de site dat Rikus door de voorzitter uit zijn functie was ontheven. Verdorie, weer iets veroorzaakt door Duyvendak. Over deze man bestaan dikke rapporten, en volgens diverse bronnen zelfs bewijzen, van de meest verschrikkelijke dingen, en die komt er in eerste instantie mee weg, sterker nog, hij wordt beschermd door zijn fractievoorzitter. Zelf ken ik dit heerschap van het autopesten in Amsterdam, waardoor het voor dienstverlenende bedrijven haast niet meer te doen is om daar de diensten aan te bieden. Ja, hij trad af,zodat hij zich beter kan verdedigen. Knap hoor, om over dingen te gaan praten waarvan je weet dat ze verjaard zijn. Tsja, en Rikus. Die zit natuurlijk teleurgesteld thuis.
Wel jarig is mijn broer. Hij is veertig. Het was mooi weer en beregezellig. Zelfs meneer Duyvendak kan dat niet verknallen.

Geen opmerkingen: