zondag 3 augustus 2008

Rij rustig 2

In mijn blogje rij rustig van 28 juli, blijk ik iets onduidelijk te zijn geweest over mijn rijtijden. Ik hou inderdaad vier uur rijden en een half uur rust aan. Dat ik vier uur zou kunnen rijden komt simpelweg omdat ik gewend ben achter het stuur te zitten, en niet vaak op onbekende routes zit, en dus minder inspanningen hoef te leveren dan de gemiddelde vakantieganger die maar een keertje per jaar zijn of haar route rijdt. Toch hou ik een paar vaste stopplaatsen aan. Op de ritten naar België via Antwerpen, stop ik vrijwel altijd op het rondpunt Wommelgem, en via Eindhoven gebeurt dit bij Postel. Inderdaad, dat is twee uurtjes rijden. Toen ik wat vaker in Duitsland kwam, had ik ze daar ook. Op de rit naar Kassel( mooie stad overigens), stopte ik altijd achter Dortmund. Je bent dan net uit de drukte van het Roergebied, en krijgt het saaiste stuk snelweg. Maar het blijft belangrijk, luister goed naar je lichaam. Word je moe, ga gerust een paar minuten slapen op een parkeerplaats. Een kwartiertje slaap neem vaak een hoop vermoeidheid weg. Belangrijker is natuurlijk, neem voldoende nachtrust voordat je een zware rit gaat maken.

Geen opmerkingen: