donderdag 21 augustus 2008

Mijn broer, mijn beste vriend

Ik heb een broer die twee jaar jonger is dan ik. We zijn allebei in een gelukkig gezin opgegroeid, en we kennen elkaar van haver tot gort. Oké, zoals normaal hebben we wel eens ruzie, hoewel dat in de laatste jaren toch veel minder voorkomt. En als we al ruzie hebben, proberen we het zo snel mogelijk op te lossen, we hebben beiden een hekel aan kwaaie koppen. En af en toe doen we wel eens een krachtmeting. Dit is al van kleins af aan. Zelfs, nu ik de veertig gepasseerd ben, en mijn broer veertig is, komt het nog wel eens voor dat we elkaar in de, inmiddels aardig verminderde, haren vliegen. In het verleden heeft dit nog wel eens tot blauwe plekken geleid, en tot behoorlijk angstige momenten van moeders. In haar gedachten zag ze de hele huisraad aan gruzelementen gaan. In al die tijd is er niets gebroken. Tja, en zijn er problemen, dan is er altijd nog je broer. Daarom, mijn broer is mijn beste vriend.

Geen opmerkingen: