woensdag 24 september 2008

Mening

Zo, kwam minister Middelkoop even onder vuur van het leger te liggen. Hij steekt niet onder stoelen of banken dat hij blij is dat hij niet hoefde te dienen, en dat hij moeite heeft met de omgang binnen het leger. Handig als je minister van defensie bent en je de gang van zaken binnen de kamer moet verdedigen. Ik zou het een goede zaak vinden als de dienstplicht weer zou worden ingevoerd. Je leert er samenwerken en je doet er werkervaring op en je kunt er diverse opleidingen volgen. Het is toch gek dat het leger met een tekort aan personeel zit? Ja, ik heb makkelijk praten, ik hoefde niet in het leger. In mijn lichting waren te veel kandidaten, en de opleiding die ik destijds volgde was te duur, dus werd ik buitengewoon dienstplichtig. Men vond het belangrijker dat ik mijn opleiding afmaakte.

Geen opmerkingen: