maandag 22 september 2008

Ubuntu 8.10

Zo, vandaag heb ik de euvele moed gehad het bevel "sudo update-manager -d" in de terminal te tikken. Ik had al zoveel gehoord over de nieuwe Ubuntuversie die volgende maand uit gaat komen. In de fora zag ik dat de huidige Alfaversie al vrij goed werkt, en dat ik de gok best kan wagen. Het updatevenster verschijnt, en het wel de bekende vraag of ik het zeker weet. Na ja te hebben geantwoord begint het hele circus. Na een uurtje of twee staat het hele systeem erop. De belofte dat het systeem minder geheugen gebruikt, wordt meer dan waar gemaakt, de computer werkt als een speer. En dan nog te bedenken dat er nog mensen zijn die nog honderden euri uitgeven voor de spullen van Microsoft, terwijl dit gratis alternatief vrijwel hetzelfde kan. Het enige nare met een alfaversie is wel dat je dagelijks updates krijgt. Ach, volgende maand is dat weer over. Dan gaan we weer uitkijken naar April 2009, wanneer versie 9.04 uitkomt. Mocht je zelf nieuwsgierig zijn geworden, kijk dan eens op www.ubuntu.com.

Geen opmerkingen: