donderdag 18 september 2008

Nog maar eens NZ-lijn?

Deze week werd bekend dat er ook huizen in de zijstraten aan het verzakken zijn. Vreemd? Nee hoor. De grond in die buurt is zich opnieuw aan het zetten. Inmiddels zijn er diverse bewoners van de Vijzelgracht, die niet meer in hun huis willen wonen. De gemeente overweegt deze huizen te kopen. Maandag had ik nog een discussie met een, in mijn ogen, deskundige. We kwamen er achter dat het boren in de wijk "De Pijp" duurder is dan alle huizen opkopen, en de boel platgooien. In plaats van een dure boor kun je dan gewoon graven. Het erge is dat ik een deelraadslid tijdens de besluitvorming, een aantal jaren geleden, zich hardop had horen afvragen of het niet eens tijd wordt om deze wijk en de Rivierenbuurt te saneren. Het idee alleen al. Nu het steeds dichterbij komt, begin ik mij steeds meer te realiseren dat deze uitspraak best wel eens waarheid zou kunnen worden. Een klein ongelukje zou de stad dus een hoop geld besparen.

Geen opmerkingen: