woensdag 17 september 2008

Zeikwijven

Als man dacht ik altijd dat wij de viezeriken waren. Als je op de toiletten komt, staan er altijd spreuken als:"Heren, bril omhoog", of,"Wie houdt van orde en netheid in zijn leven, mikt in het gat en niet daarneven." Zelfs fabrikanten hebben zich ermee bemoeid. Tegenwoordig worden vrijwel alle urinoirs uitgerust met een afbeelding van een vlieg, vandaar de uitdrukking, ik moet even op de vlieg gaan mikken. Onderstaand verhaal is geschreven door mijn vriendin, die een voor mannen verboden terrein bezoekt, het damestoilet. Leest en huiver.
---------------------------------------------------------------
Zeikwijven.

Vrouwen zeuren altijd over het feit dat mannen op het toilet de bril
niet omhoog doen. Maar dat het zelf viezeriken zijn willen ze niet horen. Nou, ik weet inmiddels wel anders.Ik zal eens een boekje opendoen hoe ik denk over het toiletbezoek van sommige vrouwen in openbare toiletten.

Juist in een damestoilet verwacht je dat een toiletbril schoon en droog is als je er binnenkomt. Dat is dus lang niet altijd het geval. Menigmaal heb ik me dan ook afgevraagd hoe het toch mogelijk was dat de halve toiletbril, zo niet de hele bril besprenkeld leek te zijn met……pis.Het zijn niet alleen de mannen, maar ook vrouwen die de toiletten op een belachelijke manier vervuilen. De dames zijn vaak zogenaamd zeer proper en weigeren om op een vreemde toiletbril te gaan zitten, zelfs als die schoon is. Wat doen ze dan? Dan gaan ze met hun kont boven de pot hangen zonder deze aan te raken. Niet te diep doorzakken dus. Vervolgens zetten ze de sluis dan wijd open met het gevolg is dat hun urine met volle kracht alle kanten op sproeit en zodoende de hele bril met spetters gedecoreerd raakt.Hoe vaak ik zo'n bezeken toiletbril aangetroffen heb, is al lang niet meer op de vingers van een hand te tellen. En dan heb ik het vooral over de damestoiletten op mijn werk. Mannen kunnen tenminste nog richten, maar vrouwen……………..En denk maar niet dat ze de boel nog even droog maken hoor. Zonder achterom te kijken naar de gemaakte puinhoop taaien ze af.

Ik vraag me wel eens af of die vrouwen niet hun eigen kleding bevuilen, gezien de tegeltjes op de vloer voor de pot ook nogal eens de volle laag krijgen. Dan kan het toch bijna niet anders dan dat hun kleding, kuiten of schoenen ook een graantje meepikken? Nou, ik gun het ze van harte hoor, als ze hun eigen achterzakken vullen. Dat kan toch haast niet anders? Volgens mij kun je als vrouw in zo'n geval maar beter met je blote billen op het koude porselein gaan zitten, want dat zou wel eens schoner en een stuk droger kunnen zijn. Behalve natuurlijk als zo'n zeikster onder de bril door heeft weten te richten.

Het liefst zou ik in bioscoop of theater naar het herentoilet gaan. Daar staat de bril altijd omhoog, dus kun je altijd droog zitten. Hoe ik weet dat daar de bril altijd omhoog staat? Omdat mannen altijd vergeten om hem na afloop weer omlaag te doen! Ook staat daar vreemd genoeg nooit een lange rij te wachten. In een ver verleden heb ik daarom wel eens gebruik gemaakt van het herentoilet. Gewoon omdat het bij de dames veel te druk was en het ook nog eens voor geen meter opschoot. Wat dat aangaat is een pauze van 20 minuten tijdens een voorstelling veel te weinig, als je niet als een van de eersten de toiletten bereikt hebt. Als je ook nog wat wilt drinken moet je daarna ook weer achter aansluiten in de rij bij de bar of het buffet. Het valt allemaal niet mee. Een theaterbezoek is wat dat aangaat redelijk vermoeiend.


Maart 2008.

Geen opmerkingen: