zondag 2 november 2008

Big Brother Klink.

Ik kreeg een paar mailtjes met de vraag waarom ik zo tegen het EPD ben. Op zich ben ik niet tegen uitwisselen van gegevens tussen medici. Sterker nog, mijn huisarts, apotheker en ziekenhuis( ja, ik ben daar ook wel eens geweest) wisselen al jaren de gegevens met elkaar uit. Ik moest een keertje naar de dokter, en kreeg daar een receptje mee voor de apotheker. Bij de apotheek aangekomen, bleek deze al klaargemaakt te zijn. Het receptje hadden ze alleen nodig voor de handtekening van de huisarts. Het werkt dus al! Nu komt de regering met een zwaar verouderd systeem, waar alle medici zich op moeten aansluiten. Verzekeringen zouden geen inzicht hebben, alleen medici, zoals artsen. Ik heb de eerste reclame al gehoord. "Onze artsen kunnen u begeleiden." Weg privacy. Trouwens, was ons niet beloofd dat onze medische gegevens op onze identiteitskaart komen?
Vanuit de medische wereld wordt al gewaarschuwd voor dit systeem. Het werkt slecht, en de artsen die ermee werken hebben al gevraagd of de proef stopgezet kan worden. Nogmaals, er bestaat al een werkend systeem. Het probleem voor de overheid is natuurlijk, dat ze er geen controle en inzage over heeft.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: