vrijdag 28 november 2008

Waterschapsverkiezingen.

Wat waren ze spannend hè, die waterschapsverkiezingen? De uitslag zal pas aankomend weekeinde bekend worden gemaakt. Nou, nou, is de opkomst dan toch zo hoog geweest?
Een paar weken geleden kreeg ik, zoals vele andere Nederlanders, het stembiljet voor de verkiezingen. Nu ben ik regelmatig bezig met politiek en zijn de meeste lokale politici mij niet geheel onbekend. Deze mensen zie je dan later in de provinciale, landelijke en Europese politiek terug. Op dit stembiljet vond ik letterlijk niet één persoon die ook maar een schim van bekendheid bij mij had. Toen ik daarover klaagde, en graag een partijprogramma wilde hebben, kreeg ik als antwoord dat er snel een publiciteitscampagne zou starten. Nou, die werd gestart, en we zagen de hoofden van de Haagse politici weer op het scherm verschijnen. Wij moesten echt gaan stemmen, en natuurlijk op mensen van hun partij. Jaja, maar nog steeds geen informatie over de kandidaten, dus de vraag blijft welke kandidaat mijn standpunten verdedigt.
Of ik negatief ben? Nee hoor. Ik ben zelfs blij dat een onbekende bereid is om mijn voeten droog te houden, wat jij?
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: