vrijdag 28 november 2008

Smart shops dicht.

Volgende week is het zover, de smartshops moeten dicht. Ja, als kind wisten we al dat het eten van paddestoelen, dat ik nog steeds zonder tussen-n schrijf, dodelijk kon zijn. Met begeleiding is het al een stuk beter, en bij hele volksstammen is de paddestoel niet uit de keuken weg te denken. Dat de paddocultuur in de schijnwerpers is gekomen, kwam door een Frans meisje die van de IJ-tunnel afgesprongen is na het gebruik van paddo's. Daarna kwamen de berichten van meerdere buitenlanders die de gekste dingen uithaalde, zoals uit hotelramen vallen.
Oké ik ben tegen elke vorm van verslaving, het maakt je op een of andere manier afhankelijk van een normaal niet noodzakelijk middel. Maar wordt het niet meer tijd om alcohol en agressie aan te pakken? Hierbij vallen slachtoffers, die helemaal niets met de verslaving van de persoon te maken hebben. Dan vallen die paar slachtoffers van de paddestoelen in het niets. In mijn kennissenkring heb ik aardig wat mensen die in allerlei openbare functies werken.
Nu we het toch over agressie hebben, waarom steekt er nou niemand eens een vinger uit? Een paar jaar geleden reed ik bij het Amstelstation achter een gelede bus aan, voor de mensen die een beetje bekend zijn, vanaf de Hugo de Vrieslaan naar de standplaats. Een aannemersbusje kwam van de Amstelzijde. Denk je dat hij die bus even doorliet? Op een paar centimeter na miste dit busje de bus. Het busje stopt, en twee kerels stappen uit. Ik was eigenlijk al voorbij gereden, maar zette meteen mijn auto in de achteruit. De twee mannen waren de bus al ingestormd. Ik zette mijn wagen zo neer dat het busje niet meer weg kon, en ben die bus ook ingegaan. Toen was het twee tegen twee. Hoewel de bus vol was, zelfs met staanplaatsen, was er niemand die het besef had om die twee gasten uit de bus de gooien? Nee, meestal volgt er een brief naar de klantenservice omdat de bus te laat vertrok.
Maar goed, geniet dit weekeinde nog maar eens van de pizza funghi, championpaté of een schnitzel met championsaus. Deze konden nog wel eens verboden gaan worden.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: