zondag 2 november 2008

Stoom afgeblazen

Zo, ik heb lekker mijn stoom kunnen afblazen. Ik heb in ieder geval aardig van ambtenaren aan het werk kunnen zetten, daar worden ze uiteindelijk voor betaald. Ik kreeg een leuke vergelijking voor de chipkaart en het EPD van Klink. Stel, je koopt een huis. Dan vraag je of je er in kunt wonen. Neem je dan ook genoegen met het antwoord:"Probeer het nou maar. Wij vinden dat je daar best kunt wonen." Ik niet. Ik heb nog steeds een strippenkaart op zak en ik heb momenteel geen DigiD.
Ik zie trouwens een gebeurtenis over een jaar of tien al voor mij. Met de auto rij ik naar een P+R plaats, ga daar met de bus de stad in, en stoot mij hoofd. Omdat er een apotheek dichter in de buurt was, koop ik daar mijn pleister. In Den Haag ziet men dan waar ik met de auto heb gereden door de kilometerheffing, middels de chipkaartdatabase ziet men waar ik ben uitgestapt en via het elektronische patiëntendossier kant men zien dat ik mijn hoofd heb gestoten. Deze inkijk wordt natuurlijk uitgewist. Een echt geruststellend idee. Zelf maakt het mij niet uit, dat iedereen alles van mij weet, ik heb niets te verbergen. Sterker nog, als ik in de anonimiteit wil leven, wat doe ik dan met een blog? Ach, de aankomende tijd zal het weer gezellig worden in de kamer.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: