zondag 16 november 2008

Sinterklaas

Sinds gisteren zijn ze weer in het land, de Sint en zijn pieten. Voor de kleintjes een spannende tijd, wat zullen de cadeaus dit jaar zijn? Voor mij is vooral de vraag welke straten er waar en wanneer worden afgesloten worden. Vanmorgen was het al zover. Mijn vriendin had bedacht om te gaan brunchen. Vol goede moed ging ik onderweg, om vervolgens vast te lopen in een enorme menigte. Men had bedacht de Sint via de Amstel de stad in te laten komen. werkelijk waar, ik zou geen artiest weten die het voor elkaar krijgt om op zondag voor elf uur half Amsterdam uit bed te krijgen. De Sint wel, en hoe! De bruggen en kades stonden vol en het wemelde van de pietermannen, en waarschijnlijk ook vrouwen. Kortom, ik kwam vast te staan in een zingende menigte. Na een paar minuten kon ik weer verder rijden.
Op weg naar dit gebeuren, viel het mij op dat er nogal wat politie op de been was bij de snelweg A2, vlakbij de afrit Ouderkerk. Wat was het geval? In het stadion was een voetbalwedstrijd, en de politie greep deze gelegenheid aan om eens wat boetes te gaan innen. In totaal werd er 92 duizend euro aan achterstallige belastingen en boetes geïnd. Daarnaast werden een stuk of wat auto's in beslag genomen, en werden vier mensen wegens dronkenschap opgepakt.
Mooi begin van de Sinterklaastijd.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: