zondag 2 november 2008

Is dat Vista?

Je hebt wel eens van die dagen, dat je denkt, kan dit stommer. Terwijl ik met mijn EEEPc bezig was, zat ik met iemand te discussiĆ«ren over de diverse besturingssystemen. Zoals ik als schreef, gebruik in Windows voor de hoogst noodzakelijke dingen, zoals communicatie met mijn GSM's. Ik had twee versies Windows,98 en XP op de zwaardere computers en Xandrox op de EEEPC draaien. Zoals ik al eens had geschreven, heb ik de hele boel nu op Ubuntu draaien, wat gratis is, moet je gebruiken nietwaar? Voor de EEEPC gebruikte ik overigens de versie 8.04.1 Netbook. Een maand of twee geleden kwamen de eerste redelijk stabiele alpha-versies uit van Ubuntu 8.10. Dit keer wilde ik wel eens meemaken hoe dit zich ontwikkelde. Wat ik wel weet is, dat ik een aardig dataverkeer heb veroorzaakt, ik had twee computers geüpgrade. Gemiddeld waren er zo'n 50 updates, en dat waren niet altijd de kleinste. Maar goed, het EEEPC-tje wilde ik ook op Ubuntu hebben, omdat ik bij Xandros toch tegen wat kleine irritaties opliep. Zo draaide er nog Firefox 2 op en Open Office 2.0, en was het een heidens karwei om de Nederlandse woordenboeken erop te krijgen. Dus ontkwam ook dit ding niet aan Ubuntu. Ubuntu betekent voor iedereen.
Terwijl ik aan mijn gesprekspartner het systeempje liet zien, denkt er iemand interessant te kunnen gaan doen. Ineens steekt dit figuur, die niets met dit gesprek te maken had, het hoofd tussen ons in. "Is dat nou Vista?", klonk het. En, stommeling die ik ben, ik geef nog antwoord ook. Ik had de grootste moeite het oorspronkelijke gesprek weer aan de gang te krijgen. Steeds trachtte deze stoorzender het gesprek naar de maan te helpen, hoewel ik liever dat figuur daarheen zag gaan.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: