donderdag 15 oktober 2009

Dag buuf.

Vanavond, op weg naar huis kwam ik vlakbij het buurtcentrum mijn buurvrouw tegen. Ze groette mij vriendelijk. Nu is dat normaal niet iets om vreemd bij op te kijken, iedereen groet toch de buren? In dit geval is het toch iets anders.
Een paar jaar geleden kwam ze in kennelijke staat op mij aflopen. Met dubbele tong probeerde ze mij uit te leggen dat de voorband van haar auto lek was, en of ik het reservewiel er even op kon zetten. Ik was benieuwd, iemand met bloedsporen in de alcohol die een lekke band heeft? Meestal zit daar meer achter. En inderdaad, de lekke band was het kleinste probleem, de hele rechterkant van de auto zat onder de krassen en deuken. Het was duidelijk dat er ergens in de stad een puinhoop aan te treffen was. Omdat de spiegel aan de rechterkant er ook af was gereden, lukte het mij om uit haar te krijgen waar deze eraf gereden was. Ze vertelde dat ze bij het buurtcentrum een paaltje had geraakt. Ze was namelijk op een allenstaandenavond geweest, en had ruzie gekregen met één van de gasten. Nu moet je weten dat het buurtcentrum nog geen vierhonderd meter van mijn flat is, dus ik begrijp nog steeds niet waarom ze de auto gepakt had.
Op weg erheen, stond een ontvangstcomité ons al op te wachten. "U heeft een probleem", werd mij toegesnauwd," kijk maar." Ik had al gezien dat een lantaarnpaal niet helemaal recht stond. Op de parkeerplaats had meer weg van een autokerkhof. Bij het uitparkeren was vrijwel iedere auto geraakt. "Ik denk eerder dat de dame naast mij een probleem heeft." Dat had ze ook bijna, ze werd bijna gelynched. Gelukkig bleek de politie al onderweg, en even later werd ze geboeid afgevoerd. Kort daarna werd haar auto ook weggesleept.
Omdat dit niet de eerste keer was, kreeg ze een rijontzegging voor een jaar, en mocht ze een tijdje logeren bij justitie.
En als je dan denkt dat ze het afgeleerd heeft, dan heb je het mis. Toen ze haar rijbewijs net terug had, zat ze wederom met een slok op achter het stuur, en kreeg ze een rijontzegging voor het leven.
Dag buuf.

Geen opmerkingen: