donderdag 29 oktober 2009

DSB-jacht.

Klanten van DSB worden op dit moment lastig gevallen door allerlei incassobureaus. Dit is geen vreemd verschijnsel bij een faillissement. Bij een faillissementsverkoop kan ook geboden worden op de debiteurenadministratie. Dat dit nare gevolgen kan hebben, heb ik aan den lijve ondervonden. Vorig jaar werd ineens mijn hulp ingeroepen door een oude-eigenaar van een Belgisch bedrijf waar ik ooit werkzaamheden voor heb verricht. Voor dit bedrijf was ik verantwoordelijk voor de technische dienst. Vlak voor het faillissement van dit bedrijf, was een serie televisies binnen gekomen, die met een serieprobleem kampte. Deze toestellen blokkeerden zomaar, en de fabrikant had geen afdoende oplossing. De bedrijfsleider nam toen het besluit om de serie terug te sturen. Helaas bleek de eigenaar het bedrijf tussentijds failliet te hebben laten verklaren, waardoor de creditnota's nooit zijn aangekomen.
Na dat faillissement namen wij de activiteiten over in België. Door stom toeval, kon ik een paar toestellen kopen die vanuit België terug gestuurd waren. Dit bleek een klein gelukje te zijn voor de oud-eigenaar. Ik kon bewijzen dat er toestellen vanuit België terug gestuurd waren. Toen kwam de aap uit de mouw. De oud-eigenaar bleek zich garant te hebben gesteld voor de betaling van de order, die in het geheel was terug gestuurd. Omdat de fabriek inmiddels ook failliet was gegaan, stonden ineens een stel bloedhonden bij hem op de stoep. En dan komt een administratie met serienummers goed van pas.
In dit geval kon de vordering als onjuist worden bestempeld.
Anders is het bij DSB. Daar is de vordering correct, en zijn de klanten aan deze lui overgeleverd. Ik wens iedereen veel sterkte!

Geen opmerkingen: