vrijdag 23 oktober 2009

Foutje, bedankt.

Ook bij de museumtram gaat er wel eens wat mis. Dit voorval speelt al een aantal jaren terug. Ik had met de baanploeg, dat is de onderhoudploeg van de rails en toebehoren, afgesproken dat ik op zondag zou komen helpen. Op zaterdag zouden de rails uit een overweg worden gehaald, en op zondag zouden we met een ploegje de boel weer in elkaar gaan zetten. Het liep iets anders.
Op zondagochtend werd ik gebeld. Ik hoefde niet te komen. Vreemd, ik was zaterdag moest ik in de buurt van de werkzaamheden zijn, en zag dat er mensen bezig waren." We zijn tot 's nachts bezig geweest en alles zit op zijn plaats." Het werd voor mij nog vreemder. Er bleek iets heel stoms gebeurd te zijn. De werkwagen had de spullen afgeleverd, en was een stukje doorgereden. Niemand had erbij nagedacht dat de wagen aan de verkeerde kant van de werkzaamheden stond bij het weghalen van de rails. Toen de rails weg was, werd de fout ontdekt, en kon men niets anders doen dan de nieuwe rails gaan monteren.
Tegenwoordig zou de GSM gepakt worden om extra mensen op te trommelen. Dit gebeurde in een tijd dat GSM nog niet bestond, en er een portofoon op de tram aanwezig was die alleen gebruikt kon worden voor dienstberichten. De jongens hadden dus niet veel keuze.

Geen opmerkingen: