woensdag 28 oktober 2009

Zondagsrust

Als er iets hypocriet is, is dat de zogenaamde zondagsrust. Waarschijnlijk onder druk van de zich christelijk noemende partijen, wil men de winkels op zondag weer dicht hebben.
Ik kan mij op zich vinden met het argument dat de mens één dag per week rust moet hebben, maar om daarom de winkels hiervoor dicht te gooien.....
Maar als men toch voor de zondagsrust gaan, dan wil ik direct een volledige rust hebben. Als er op dit moment de zondagsrust verstoord wordt, gebeurt dat in mijn buurt door de kerk achter mijn huis. Deze begint om 9.45 uur te beieren, om vervolgens een verkeerschaos te veroorzaken, want zelfs naar de kerk wordt de auto gebruikt.
Is een beetje veel gevraagd om verdraagzaam te zijn? De zondagsopening is ontstaan door een behoefte. Een petitie om de zondagsopening tegen te gaan, werd door slechts 32 duizend getekend.
Als je echt van je "zondagsrust" wilt genieten, verhuis dan naar de bekende dorpen, en vraag je meteen eens af waarom het in die omgeving economisch minder gaat.
En kom niet met het voorbeeld van onze buurlanden. Probeer jij maar eens een Duitser of Belg uit te leggen dat bij ons op zondag de bakkers en slagers dicht zijn. In onze buurlanden zijn de meesten op zondagochtend gewoon open.

Geen opmerkingen: