zondag 11 oktober 2009

De afgelopen week.

De afgelopen week leek wel de week van de showbizz. Het absolute dieptepunt was het overlijden van de olijke Belg Dré Steemans, beter bekend als zijn alter ego Felice.

Het faillissement van TEG blijkt het privéleven van Marco Borsato dieper te raken dan gedacht. Naar verluid zijn de gouden platen inmiddels ook niet meer veilig.
Dan natuurlijk de heksenjacht die Buma/Stemra ineens opende op bloggers die de euvele moed hebben om muzieksites te embedden. Ik zat met smart te wachten op de brief, die mij zou verbieden dit te doen. Uiteindelijk maken de bloggers reclame voor de diverse artiesten. 
Natuurlijk ging het gebeuren K3 ook niet aan ons voorbij. Met predikantendochter Josje Huisman uit Meppel is K3 weer een trio. Viel je trouwens op dat in het publiek weinig jeugd zat? En met meer dan 1 miljoen kijkers in Vlaanderen en 2,4 miljoen Nederland, waarmee het 8 uur-journaal ruimschoots werd verslagen, vraag ik mij af hoeveel kinderen zaten te kijken.... Het is trouwens wel grappig om iemand Vlaams te horen zingen met een Nederlands tongval.

Tijdens het zappen kwam ik langs het RTL5/VTM programma "So you think you can dance". Allereerst, waarom mogen Nederlanders en Vlamingen niet naar elkaars zenders kijken? In ieder geval staat daar ene Noi Pakon Schuijffel uit Ninove, een plaats ten zuiden van het Belgische Aalst, te dansen. Verrek, die naam zegt mij iets. Zij is toch afkomstig uit de Nederlandse tak van Studio 100, en volgens mij zo Nederlands als wat?  In Nederland speelde zij in de serie Topstars, een Nederlandse bewerking van het Vlaamse programma Spring. Ik bleek het bij het rechte eind te hebben.

Dan natuurlijk de show van de Rode Duivels. Na een hoop commentaar op Dick Advocaat wisten ze toch maar met 2-0 van Tsjechië te winnen. Dick had namelijk mot met de keeper en de keeperstrainer, en één en ander de laan uit gestuurd.

Wat minder bekend blijft is dat in België best aardige muziek gemaakt wordt,en niet alleen Vlaamstalig. Misschien een schone taak voor VMMA om via Q-music er eens wat bekendheid aan te geven. Luister maar eens naar onderstaande single van Sil. Echt weer zo'n melodie die niet uit je hoofd te krijgen is.

Geen opmerkingen: