donderdag 22 oktober 2009

Foutje, bedankt.

Rijkevorsel is een dorp dat even ten oosten van Brecht ligt aan de E19 in Belgiƫ. Regelmatig moest ik naar dit dorp om een klant te bezoeken. Dit dorp is een paar jaar geleden ook het toneel geweest voor een tweetal komische voorvallen.
Op een ochtend reed ik naar dit dorp. Omdat er werkzaamheden waren op de E19, besloot ik om niet via de snelweg en Brecht te rijden, maar de provincialeweg N14 te volgen. Deze weg is niet al te goed verlicht. Dat is niet zo erg, ik ben er redelijk bekend. Dit ging goed, totdat ik een auto met hoge snelheid mij tegemoet zag komen, toen nog wel. Wat ik niet gezien had, was dat er een radarcontrole stond. Terwijl de auto mij passeerde, maakte de radarwagen een kiekje van de laagvlieger. De combinatie van de flits en de slechte verlichting, maakte dat ik eventjes de kant in moest, ik had recht in de twee flitsers gekeken. Direct stond een agent naast mij, die informeerde of het goed met mij ging. Tijdens het gesprek verdwenen de vlekken alweer. Ik denk dat de agenten meer geschrokken waren dan ik.
Een ander voorval was vlakbij hetzelfde dorp. Toen ik bij de klant kwam, waarschuwde deze mij dat de week erop dan de brug in de Vlimmersebaan afgebroken zou worden, en dat ik het dorp alleen via de N14 zou kunnen bereiken. Ik had de borden inderdaad zien staan. De week erna ging ik naar het dorp, en zag dat het verkeer van de N14 ook via de Vlimmersebaan moesten rijden. Vreemd, mij was juist verteld dat de situatie andersom zou zijn. Toen ik blij de klant aankwam, vroeg ik om opheldering." Wel", begon de klant,"het klopt wat u zegt. De aannemer heeft de verkeerde brug uitgenomen.", en barstte in lachen uit. Foutje, bedankt.

Geen opmerkingen: