maandag 7 juli 2008

Afgelast!

Vanavond zou ik de toneelgroep Troost helpen bij haar voorstelling “Leve de aap”. Het was al de hele dag spannend, zou het vanavond mogelijk zijn te spelen? Het buienradar werd nauwlettend in de gaten gehouden, en inderdaad, na de buien was een gat te zien. Er zou dus gespeeld kunnen worden. Helaas, bleek dat gat dicht te trekken, en kwam de regen met bakken uit de lucht en de toneelgroep besloot de voorstelling vanavond af te gelasten. De tram die voor de voorstelling naar buiten was gehaald, kon onverrichtte zaken weer naar binnen. Hoewel het regende, waren er toch mensen gekomen. Ik heb hen een rondleiding gegeven door de remise en werkplaatsen van de museumtramlijn. Toen ik door een fikse regenbui naar huis reed, schoot mij ineens door het hoofd, dat mijn vader op de fiets naar mijn moeder in het verpleeghuis was gegaan. Hij heeft mijn aanbod, om hem even naar huis te brengen, dankbaar aanvaard. Morgen de tweede poging.

Geen opmerkingen: