zondag 20 juli 2008

Wat een dag...

Vandaag was ik verkeersleider op de museumtramlijn in Amsterdam. Ik had alleen slecht geslapen en hoopte op een rustige dienst. Nadat de wagens uit de remise zijn, en de dienst loopt, ga ik altijd even kijken bij de tramdienstleiding. Daar komen alle veiligheidsmeldingen binnen van de museumlijn, waar de wagens zich bevinden, onregelmatigheden etc. Ik loop naar boven, en ik hoor een wagen zich gereed melden voor vertrek uit Bovenkerk. De bestuurder meldt onderweg wat problemen en besluit in Amstelveen zijn wagen stil te zetten. En dan komt er een hele machinerie in bedrijf. In dit geval moet er een sleepwagen de baan op, dus een extra bestuurder en conducteur moeten worden opgetrommeld. Twee toevallig aanwezige collega's zijn het haasje. Zijn nemen de plaats in van het personeel van de storingswagen, immers de dienst moet zoveel mogelijk doorgaan. Er is dan kort overleg over hoe of wat, en de machinerie draait. Een klein probleempje had ik over het hoofd gezien, ik had de sleeptram, de Graz 206, een verloopstuk meegegeven om aan een Amsterdamse wagen te koppelen. De defecte wagen, de 41, heeft een iets grotere beker, en moest een ander koppelstuk hebben. Dus ik die nog met de auto er achteraan gebracht, waarna het sleepconvooi naar Amsterdam kon vertrekken. Volgende week? Dan ben ik zelf tramdienstleider.....

Geen opmerkingen: