zaterdag 26 juli 2008

Een verrassend buitje

Er was al de hele dag voor gewaarschuwd, zware tot zeer zware buien met onweer. En inderdaad, zo rond een uurtje of vier, gingen de sluizen open, en begon het concert van Donar, inclusief lichtshow. Ik moet zeggen, het was een prachtig spectakel, binnen een paar minuten was alles drijfnat. Toen ik naar huis ging, bleken diverse mensen zich toch te hebben laten verrassen. De diverse bushokjes waren bevolkt met fietsers die geen zin hadden in een nat pak. Hun geduld zal behoorlijk op de proef gesteld zijn. Op het moment dat ik dit zit te tikken, zaterdagavond kwart over zes, begint het een beetje op te klaren. Men zal snel moeten zijn. Boven het Roergebied hangen nog zwaardere buien te wachten. Voor diegenen die zich zorgen maken om mijn fietsende vader. Ik heb hem net naar moeder gebacht, en haal hem vanavond ook weer op. Morgen ben ik weer op de museumtram te vinden, met twee conducteurs in opleiding, en 's middags in op de tramdienstleiding.

Geen opmerkingen: