donderdag 10 juli 2008

Een onbekende straat

Vorige week vrijdag stopte een Frans busje naast mij. "Weet u de Piet de Winterlaan?" Ik had geen idee." U weet toch wel waar de circussen altijd staan?" Ik kan mij niet heugen dat er een circus in Amstelveen had gestaan. De vrouw reed door. Later zag ik een affiche van circus Belle, die haar tenten opgeslagen had op het terrein bij de Saskia van Uylenburgweg. Ik kon niet vermoeden dat een week later heel Nederland zou weten waar deze straat ligt. Het is bizar om te weten, dat ik gisteren een berichtje over het afgelasten van een voorstelling van een theater te schrijven, terwijl een paar kilometer verderop een jonge agente van slechts 28 jaar lag te sterven. Het ergste is nog, dat zij slechts achter een auto aanging die slingerde. Meestal betekent dat een bestuurder die gedronken heeft, maar het kan ook iemand met een hersenbloeding zijn. Volgens getuigen zou de bestuurder de vrouw direct hebben neergeschoten. De man was, waarschijnlijk, betrokken bij een schot door een voordeur. Ik wens alle betrokkenen veel sterkte.

Geen opmerkingen: