donderdag 3 juli 2008

Ritplanning.

Vandaag had ik, zoals wel vaker een ritje België. Omdat er dit weekeinde weer een regio met vakantie gaat, ging ik vroeg rijden, en plande ik de rit zoveel mogelijk over de provinciale wegen. Via de A67 reed ik van Arendonk, een grensplaats bij Reusel, naar Wommelgem om te tanken bij de Q8Easy, de Belgische evenknie van de Tango. Daarna ging de rit naar Betekom, waarbij de navigatie een vastloper had in de software, en ik de rit zonder hulpmiddelen voortgezet heb. In Betekom startte ik de navigator weer op, en ging richting Steenokkerzeel, vlakbij luchthaven Zaventem. De rit zou mij brengen via de N21 vanaf Werchter. Naar mate ik dichter bij Werchter kwam, des te drukker werd het met caravans, meestal met Nederlandse auto's ervoor natuurlijk. Toen ik in Werchter aankwam werd mij daar gevraagd waar ik heen moest. "Naar Steenokkerzeel, via de N21." "Dat zal niet gaan." "Is er een dorpsfeest of zo." "Nee, Rock Werchter", zei de man lichterlijk geïrriteerd. Tsja, een Nederlander die Rock Werchter een dorpsfeest noemt? Vanaf Steenokkerzeel waren er geen problemen. De vakantiegangers richting het zuiden verging het minder goed. Naar mate ik dichter bij Breda kwam, des te langzamer reed het verkeer. Lekker om zo op vakantie te gaan. Ik zit in ieder geval weer lekker thuis.

Geen opmerkingen: