zondag 6 juli 2008

Vakantie

Terwijl half Nederland met vakantie is naar het buitenland, ben ik blij dat ik wederom in ons kikkerlandje blijf. Dit jaar weer, had ik kennissen die hun vakantie, soms letterlijk, in het water zagen vallen. Het begon in het voorjaar. Ter herinnering, het was een zonnig voorjaar met hoge temperaturen. In Spanje echter, was het noodweer, en zijn diverse campinggasten weggespoeld. Na een paar weken zag ik een paar bleke koppies mij aankijken, jaloers op mijn gebruinde hoofd. Vorige week gingen bekenden van mij in de richting Italië. Vandaag hoorde ik berichten over noodweer aldaar. Ik zou er niet aan moeten denken, ver van huis in de problemen, of, zoals mijn vriendin dat zegt, van alle ongemakken voorzien. Toch een prettige vakantie. En ik? Ik blijf lekker thuis.

Geen opmerkingen: