maandag 28 juli 2008

Rij rustig

Met rij rustig wordt meestal bedoeld hou je aan de snelheid. Vandaag stond in de krant dat het advies "twee uur rijden, een kwartier rust" massaal in de wind wordt geslagen, en meestal door mensen die de auto alleen gebruiken om van en naar het werk te gaan of een paar privéritjes. Ik draai er zelf de hand niet voor om om even een ritje van vier uur te maken. Omdat ik deze ritten vaker maak, ken ik de voortekenen van moeheid, en ga ik de kant in. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit hele kleine tekens zijn, zoals simpel geeuwen. Vandaar mijn advies, als je geen professionele bestuurder bent, ga dan altijd na twee uur een kwartier de kant in. En ik? Inderdaad, na vier uur verdwijn ik een half uur van de weg. Een andere tip. Hoewel de navigator een handig hulpmiddel is, is het beter je rit te plannen.

Geen opmerkingen: