zaterdag 19 december 2009

Brrrr

Lekker koud was het vandaag hè? In Nederland was de laagste temperatuur -18C, in België -21C, en het werd vandaag ook niet echt warm. Onderweg met de auto, wilde ik mijn ramen even sproeien, dus ik trok aan de hendel, om vervolgens verrast te zijn dat er geen druppel uitkwam. Nu was dit geen probleem, het zout op de ramen was kurkdroog, en een borsteltje bracht uitkomst. Mijn ruitenvloeistof was al gecontroleerd en moest tot -13C vloeibaar blijven. Bij een tankstation controleerde ik mijn ruitenvloeistof. Deze bleek tot een poeder bevroren. Vreemd, zo koud voelde het niet aan. Ik stond voor een raadsel. Na getankt te hebben, borstelde ik mijn ramen en verlichting schoon, en ging weer verder.
Verder onderweg werd mij duidelijk wat er aan de hand was. Toen ik twee thermometers -17C zag aangeven, bij de eerste twijfelde ik nog, werd het mij duidelijk, zelfs voor de anti-vries was het te koud en had het opgegeven. Ik moest dus wachten tot de vloeistof weer ontdooid was.
Een compliment voor de wegdiensten. Alle wegen lagen er vandaag prima bij.

Robert.

Geen opmerkingen: