zondag 13 december 2009

Voor alles is een laatste keer, groetjes uit Groningen.

Voor diegenen die vanmorgen het bericht “Moi@Groningen” voorbij zagen komen, en dachten dat ik ineens in het Frans ga twitteren, moet ik teleurstellen. Moi is een Groninger groet, welke allesomvattend is, van goedemorgen tot tot ziens. Maar natuurlijk, ik zinspeelde op de dubbele betekenis..... Mocht je hierdoor de conclusie trekken dat mijn vriendin en ik in Groningen hebben gelogeerd, dan heb je het juist.

Vandaag hebben we voor de laatste keer een zondagseditie van de Telegraaf gekocht. Volgende week verschijnt deze voor het laatst. Het zou trouwens toch een probleem gaan worden, het benzinestation, waar we de krant tot op heden konden kopen, moet over een tijdje toch verhuizen.

En als we het dan toch over een laatste keer hebben, zaterdag reed Arriva voor het laatst de busdiensten in Groningen en Drenthe. Vanaf heden rijden de bussen van Qbuzz de diensten. In één klap is het laatstgenoemde bedrijf nummer drie op de markt. Directeur van Arriva Nederland en Fries, Anne Hettinga, kon het niet laten om Qbuzz, in de volksmond ook wel kwiebus genoemd, een bedrijf uit het Westen te noemen. Ter correctie, Rob van Holten, één van de directeuren, is een geboren en getogen Groninger.

Moi.

Geen opmerkingen: