zondag 27 december 2009

En toch........

Eh, volgens mij is deze blog iets te vroeg op internet gekomen. Ik dacht hem als concept te hebben gestuurd. Foutje, bedankt. Gisteren en vandaag hebben we ons vermaakt met de Vlaamse taal. Één van de grotere Belgische supermarkten geeft zelf kookboeken uit, welke door mijn vriendin worden verzameld. En dan kom je wel eens kreten tegen die we in het Nederlands niet kennen, of waar in het Nederlands een ander woord voor bestaat.
Voor de verandering hebben we ook een gazet aangeschaft omdat we drie dagen zonder krant zitten. Allereerst was het shocking om te ontdekken dat "SOS" Piet Huysentruyt zelf wel eens een diepvriespizza eet. Maar het ergste was nog dat we vastliepen in de sudoku en de cryptogram.
In ieder geval hebben we ons weer kostelijk vermaakt. Ik heb beloofd een keertje een blogje te publiceren met wat spraakverwarringen die ik heb meegemaakt. Ik moet eerlijk zijn, het is een heel epistel geworden, waar niet doorheen te komen valt. Ik zal proberen het in stukken te hakken, en er een wat smeuïger verhaal van te maken.

Geen opmerkingen: