vrijdag 18 december 2009

Glad hoor

Het is weer flink wennen, rijden op gladde wegen. Vooral sommige straten lijken meer op ijsbanen dan op straten. En dat ik er vroeg of laat slachtoffer zou zijn, daar was ik zeker van. Gisteren ging de bocht Plantage Kerklaan- Plantage Middenlaan in Amsterdam al een beetje mis. Hoewel het een doorgaande weg is, was het er gisteren spiegelglad, en wilde de auto een andere richting op dan de bedoeling was. Zoals je dan geleerd is, trapte ik de koppeling in en stuurde naar de richting waar ik heen wilde, en de auto ging zonder schrammetje alsnog de bocht om. Als je ooit in de slip raakt, blijf alsjeblieft van de rem af!
Vanmiddag had ik ook een klein probleempje. Ik had geparkeerd bij een klant, en wilde weer weg. Mij auto stond op een bevroren helling, en ik kreeg niet voldoende grip om de auto achteruit terug te laten rijden. Een automobilist stopte, en gaf mijn auto een klein zetje, waardoor ik weg kon rijden. De man zette direct zijn auto in het gaatje waar mijn auto uit ontsnapte, en ik zag dat dit ook het enige gaatje was. Ik ben de man dankbaar, hoewel ik vermoed dat de man ook uit eigenbelang handelde.
Morgen ga ik eens kijken hoe de wegen in Vlaanderen erbij liggen. De berichten vandaag doen mij het ergste vrezen.

Geen opmerkingen: