maandag 28 december 2009

Oliebollenwedstrijd.

De AD oliebollentest heeft weer plaats gehad. Daarbij is een oliebollenbakker in Rotterdam voor de zevende keer tot de beste bakker van Nederland uitgeroepen. Voor diegenen die de oliebol niet kennen, je mist niet zoveel, maar als je een keer in Nederland bent, ze worden vrijwel op iedere hoek aangeboden, met wisselend resultaat, dat wel. Nu is het zo dat een van de betere oliebollenbakkers bij mij aan de overkant zit. Dit betekent dat er met oudjaar weer rijen voor zijn, en dus waarschijnlijk ook mijn, deur staan. Ik heb het inderdaad een keertje gepresteerd om er oliebollen te gaan kopen. Ik zou oudjaar gaan vieren, en ik woon er toch in de buurt, nietwaar? Uit mijn werk gekomen, zo rond een uur of kwart over vijf, kon ik aansluiten. Na bijna drie uur in de rij te hebben gestaan, kon ik, verkleumd tot op het bot, de oliebollen in ontvangst nemen, een ervaring die niet voor herhaling vatbaar is.
Tot mijn schrik kom ik er achter dat morgen de verkoop van vuurwerk start. Voor veel mensen is het dan zeer moeilijk om tot Oud en Nieuw te wachten met afsteken, kortom, het is vanaf morgen over met de rust.
Sterkte, en denk in deze tijd vooral aan de dieren. Die weten af en toe niet waar ze het zoeken moeten met al dat geknal.

Geen opmerkingen: