donderdag 3 december 2009

Een afweging en haast.

Eergisteren stuurde ik via Skype, een kennis een felicitatie. Gisteren was hij jarig, en daar ik vrij vaak iemand vergeet te feliciteren.
Gisteren sprak ik dezelfde kennis, en hij vroeg mij of een apparaat, dat ik in reparatie had, al klaar was. Dat was inderdaad het geval. Omdat ik toch naar Amsterdam moest, bracht ik het apparaat langs." Ik hou het klein", bezwoer hij mij. Ik dacht even snel bij hem langs te gaan, het apparaat af te geven, en zo snel mogelijk weer door te gaan om mijn vriendin uit haar werk te halen.
Eenmaal aangekomen bleek het heel gezellig, en kon ik het gewoon niet maken om linea recta weg te gaan. Met een schuin oog hield ik de klok in de gaten, en na een kwartiertje werd de tijd toch nijpend en ben ik weg gegaan. Ik kwam vijf minuten te laat aan bij mijn vriendin. Gelukkig is ze niet zo moeilijk, de schat.
Of ik mij heb gehaast? Nee hoor. Uit ervaring weet ik dat, als je je haast, je nog meer tijd nodig hebt.

Geen opmerkingen: