vrijdag 11 december 2009

Opwarming of niet?

Gisteren was er een aanval van minister Cramer op de sceptici. Er zijn inderdaad twee stromingen of er wel of niet een globale opwarming plaatsvindt. Ook ik heb een kritisch woord laten horen, maar dat komt door een oude hobby van mij, astronomie. Omdat de zon nog steeds rustig is, is er een grote kans op een mini-ijstijd.
Afgezien van de globale opwarming, dienen we gewoon veel zuiniger met de energie om te springen. Naast het feit dat we, als warmbloedig organisme, alleen al verkwistend met eten omgaan, zijn er al massa's mensen die thuis airco's, afwasmachines en wasdrogers hebben staan. Zowel mijn vriendin als ik hebben die dingen niet, al is het maar dat deze drie apparaten de "leukste" ziekten kunnen veroorzaken. De keren dat ik met een vliegtuig op reis ben geweest, is letterlijk op één hand te tellen. Met vakantie ben ik nog nooit met een vliegtuig geweest.
Mag ik dan driemaal per jaar met mijn vriendin lekker gaan "shoppen" in België, en één keertje per maand naar mijn schoonouders?
En mocht het je blij maken, ik heb inderdaad led-verlichting in mijn huis voor als ik alleen thuis ben. Mocht ik bezoek krijgen, heb ik in de woonkamer de beschikking over één 100 watt- halogeenlamp.

Geen opmerkingen: