zondag 13 december 2009

Toeval?

Afgelopen weekeinde was toch weer zo een met toevalligheden. De Belgische zangeres Noa Neal had via Facebook gemeld dat haar single op nummer 49 was binnengekomen in de Ultratop 50. Dat komt mooi uit, aangezien deze hitlijst zaterdags vanaf 10 uur wordt uitgezonden op Studio Brussel, en omdat ik op zaterdagochtend toch meestal in België te vinden ben. Helaas, helaas. Bij mijn klant cq. kennis in Leuven was het iets te gezellig, zodat ik pas na tienen achter het stuur plaatsnam. Ik had ook al haar programma op Gunk TV, een internetzender die in België ook via
Telenet is te bekijken, gemist wegens overbelasting van de stream.
Deze week maakte ik ook kennis met een dame uit Mechelen, notabene via de site van de Gazet van Antwerpen. Ik had namelijk een opmerking gemaakt omdat iemand een berichtje afsloot met "arm België". Die opmerking schoot mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat, en ik antwoordde letterlijk met de tekst" wees fier dat u een Belg bent, en geen Hollander gelijk ik..", waarop de desbetreffende persoon reageerde met dat ze "fier" was een Vlaming te zijn. Een korte discussie volgde. Een dame uit Mechelen reageerde met de vraag of ik wel uit één van de Hollandse provincies kom, want dat ik anders gewoon een Nederlander ben, en dat zij van oorsprong ook een 3/4 Hollands en 1/4 Fries is. Ik legde uit dat ik een rasechte Amstelvener ben, wat zowel in de provincie Noord-Holland als in de Randstad Holland ligt, en ik mij dus voor 200% een Hollander mag noemen. Het grappige was wel dat de mailwisseling vanaf dat moment in het Nederlands gebeurde, op een Vlaamse site!
En nu het toeval. Op de terugweg van Leuven naar Antwerpen, draai ik bij Zemst vanaf de N267 de E19 op. Vlakbij Mechelen staan flitspalen, en een autootje van GunkTV kwam met een rotgang over de linker rijbaan aangescheurd. Nu ben ik het type dat zich aan de maximumsnelheid probeert te houden, dus ik sla er ook geen aandacht op. Wel toen dat autootje verschrikkelijk ging remmen en met zijn achterkant uitbrak, en ik alleen maar dacht aan hoe ik mijn tweeduizend kilo het beste in die auto zou kunnen zetten, mocht ik hem moeten raken. Gelukkig kreeg de bestuurder(m/v) de auto weer onder controle. In de schrik was ik met mijn hand op mijn autoradio terecht gekomen, waardoor de CD startte. Er zat nog de CD "Van alle maarten thoes"van Wia Buze in, waarop het nummer Slim Dom startte een duet met Alje van Bolhuis. Grappig, Kathleen Aerts heeft hetzelfde nummer nummer pasgeleden opgenomen met Danny de Munk, alleen dan in het Nederlands. In een keer viel alles op zijn plaats. Ik was vergeten de dame uit Mechelen nog te beantwoorden, Noa te vragen wanneer haar album uitkomt en de nieuwe CD's van Wia Buze en van Kathleen te bestellen. In ieder geval zijn de CD's besteld, en de dame is beantwoord.
Was dat autootje misschien de vervanger van de knoop in de zakdoek?
Mocht je je afvragen wat die CD van Wia in mijn CD-speler deed. Eigenlijk is het een MP3-CD met allerlei artiesten uit het Noorden erop. Ik heb namelijk een ritueel voordat ik de grens overga. Als ik vanuit Nederland rij, gaat bij Oosterhout de radio al op een Belgische zender, meestal MNM of Studio Brussel. In Vlaanderen wordt namelijk heel wat( leuke) Vlaamstalige muziek gedraaid. De artiesten die in Nederland aan de weg proberen te timmeren, doen dat meestal in het Engels. En de artiesten die in het Nederlands leuke muziek maken, zijn moeilijk te vinden. Sorry, maar ik hou niet zo van het niveau Hazes, Beense, Roelvink, Kroes en aanverwanten. Dat schuif ik onder de noemer kroegmuziek.

Geen opmerkingen: