zondag 20 december 2009

Verkeersalarm

Zo, vandaag weer weten te overleven? Helaas is er toch één dode gevallen. Een auto raakte te water, waarbij de passagier is verdronken.
Ik had vandaag dienst bij de Museumtram. Met al die meldingen over uitval van treinen en gladheid op de wegen, was het een verrassing of er voldoende personeel zou komen. Vlak voordat ik vertrok, belde ik een collega om te vragen of hij ook langs kwam. Tot mijn stomme verbazing bleek hij al aanwezig, en was hij al aan het rangeren. Een collega uit Hilversum was er ook al. Nadat ik mijn auto van de sneeuw bevrijd had, kon ik aan mijn ritje door de sneeuw beginnen. Ja, ik had een paar keer moeite de auto onder controle te houden.
Aangekomen op het station, kwam de melding dat een collega uit Rotterdam de weg niet op durfde, en een collega uit Den Haag was gestrand. De laatste wilde met de trein komen, maar moest daarvoor eerst een stukje met de tram. Toen hij in de tram gestapt was, kreeg hij te horen dat de tram niet ging vertrekken, dus ging hij te voet naar de trein. Op het perron aangekomen kreeg hij te horen dat de trein niet zou vertrekken, dus belde hij af. Een collega uit Huizen was wel gekomen, maar ging direct weer naar huis omdat hij bang was om niet meer thuis te komen. Het begon inderdaad weer te sneeuwen. We kregen veel telefoontjes van verontruste klanten met de vraag of we gingen rijden. De techniek van onze trams mag oud zijn, ze doen het altijd! Toen de eerste rit vertrokken was, kwam een verkeersalarm. We zagen Connexxion haar diensten staken. We hadden natuurlijk wel wat problemen met bevroren wissels, wat betekent dat je het ijs uit de wissels moet verwijderen, en met samengedrukte sneeuw. De tram, bewapend met bezems en ander gereedschap, bleef gewoon rijden.
Voor onze fotografen was het een prachtige dag, kerstritten in de sneeuw. Beter kan je het toch niet hebben?

Geen opmerkingen: