zondag 12 oktober 2008

4 mijl.

Dit weekeinde was weer het weekeinde van de 4 mijl van Groningen, een loop van Haren naar Groningen. Inmiddels zijn drie vaste deelnemers mijn zwager Erik en mijn twee neefjes Tom en Nick uitgegroeid tot beroemdheden binnen de familie, dus is het weer supporteren geblazen.

Na het middageten togen we, mijn schoonouders en ik, naar de Herenweg. De zon laat het afweten, hoewel deze wel beloofd was. De temperatuur is lekker en de wind laat het afweten, kortom voor zowel renners als publiek is het ideaal weer, zeker al na een tijdje ook nog eens de zon doorbreekt.

De organisatie verdient een pluim. Voor de verkeersafwikkeling wordt alles uit de kast gehaald. Parkeerterreinen worden ter beschikking gesteld en pendelbussen brengen deelnemers van en naar de parkeerterreinen en naar start en finish. Voor de grapjassen, ja vanaf start naar finish moeten de deelnemers zelf afleggen.

Nog een vraagje. Wie is er nou gek, de winnaar, wederom een Keniaan, die uren in een vliegtuig heeft gezeten om een kwartiertje te rennen, of ik, die twee uur heeft gereden om drie foto's te schieten.

Volgende week komen de Groningers naar Amsterdam om een potje te voetballen bij Ajax. Zou de koploper van de eredivisie onttroond worden?

Geen opmerkingen: