zaterdag 18 oktober 2008

Ah, weekend.

Wat was het koud vanmorgen. Het is goed te merken dat we richting winter gaan. Toen ik vanmorgen de motor van mijn auto startte, waren in een mum van tijd de ramen beslagen. Onderweg kreeg ik een prachtige zonsopgang te zien, het zou een prachtige dag worden.

Op een van de ritjes vandaag kwam ik in een omleiding terecht. Vreemd, ik had toch opgelet of er werkzaamheden waren. Het bleek dat er een veldrijwedstrijd plaatsvond. Stom, ik had niet opgelet op evenementen.

Op een andere rit stond de klant verbaasd. “Ben je er nu al? Op de snelweg staan lange files.” Ik was nog een beetje met de navigator aan het testen, en ik vond het al vreemd dat zij, het ding heeft een vrouwestem, mij over een secundaire weg stuurde. Toen ik later de snelweg op ging, was de richting waar ik vandaan kwam volledig gestremd was.

Deze week waren er ook een aantal ongevallen te betreuren, waarbij zelfs zwaargewonden zijn gevallen. Bij de treinbotsing in Gouda waren het slechts lichtgewonden, in Amstelveen waren er bij de botsing tussen een tram en bus een aantal zwaargewonden te betreuren.

Vanmorgen reed ik trouwens langs een hele vreemde aanrijding. Dit was een duidelijk gevalletje ik kwam van rechts. Het kruispunt lag bezaaid met allerlei carrosserie-onderdelen, terwijl er van de auto's niets te bekennen viel. Deze bleken na de klap een tiental meters stuurloos te zijn doorgereden en tegen een gevel van een huis te zijn terecht gekomen.

Een aantal jaren geleden heb ik zoiets dergelijks meegemaakt. Er stond een auto midden op de kruising die duidelijk een aanrijding had gehad, maar een tegenpartij was niet te vinden. De chauffeur in de aangereden auto was nog te beduusd om te vertellen wat er gebeurd was. Na een zoekpartij bleek dat de tegenpartij in een struikgewas was gedoken. Omdat de struik onbeschadigd leek, hadden we daar in eerste instantie helemaal niet gekeken. Om het slachtoffer uit de auto te halen, het dak moest eraf geknipt worden, moest eerst de struik gerooid worden.

Ik ga in ieder geval weekend vieren. Zondag ben ik tramdienstleider op het trammuseum, en we mogen ons verheugen op de Amsterdamse marathon. Omdat de opvang van de renners niet geregeld is, proberen de mensen hun auto overal en nergens kwijt te raken. Dat betekent vroeg opstaan om die mensen van de rails te jagen, want deze mensen gaan gerust op de rails parkeren.

Prettig weekend,

Robert.

Geen opmerkingen: