donderdag 9 oktober 2008

Filevrije dag

Wat waren de geluiden weer negatief, de filevrije dag is mislukt. Toch bleek dit niet helemaal het geval. Duizenden mensen hebben de trein genomen in plaats van de auto, en diverse mensen zijn op andere tijdstippen naar het werk gegaan. Verder bleek dat het verkeer rond Amsterdam een stuk beter doorstroomde.
Helaas was er op de A27 een dodelijk ongeval te betreuren, notabene tijdens een speciale uitzending over de filevrije dag. Natuurlijk gaan de gedachten uit naar de familie van het slachtoffer.
Toen de oproep kwam voor de filevrije dag kwam, en er gevraagd werd wat ik zou doen om een file te voorkomen, vroeg ik mij af welke file er bedoeld wordt. Ik heb niet zo vaak last van files. Als ik in een file terecht kom, is dat een foute planning of een ongeval. Het eerste zal mij hopelijk niet meer overkomen, ik heb gisteren een TMC-ontvanger aangeschaft. In plaats van ieder half uur, krijg ik nu direct een lijst van files.

Geen opmerkingen: