vrijdag 10 oktober 2008

Even naar de bank.

Vandaag kreeg ik de bijschrijving van de rente op mijn ABN-Amro rekening. Ik was al een tijdje van plan om de rekening daar op te zeggen. Ik had namelijk bij twee banken een spaarrekening lopen, en daar wilde ik vanaf. Bij ABN-Amro had ik nog een kleine rekening lopen, en ik ging deze vandaag opzeggen. Ik werd vriendelijk ontvangen. "Waarom gaat u uw rekening opzeggen?&qout;,vroeg de dame vriendelijk. Ik legde uit dat ik graag mijn spaarrekening en betaalrekening bij dezelfde bank heb lopen. "Daar hebben wij pakketten voor. Die kosten slechts acht euro per kwartaal." "Dat is vrij duur&qout;,antwoordde ik. "Bij mijn bank krijg ik zelfs 0,3% rente op mijn betaalrekening." "Wat voor rente krijgt u dan? dat zal niet veel zijn.", vervolgde de dame. "4,5%", antwoordde ik. De dame moest toegeven dat het geen slechte voorwaarden zijn. Bij de ABN-Amro kreeg ik als trouwe spaarder ook maar slechts 1,5%. Dat was een paar jaar geleden al de reden om over te stappen naar de CVB-bank. In ieder geval, mijn geld is veilig geland, en ik krijg er nu tenminste 3% rente meer op.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: