maandag 27 oktober 2008

Een herfstweekeinde.

Zo, alweer aan de wintertijd gewend? Nou, ik heb er toch nog wat moeite mee. Vanmorgen was ik alweer wakker voordat de wekker ging. Gisteren was het wel lekker om een uurtje langer te mogen liggen. Wie wel chagrijnig waren, waren de weergoden. Die lieten wel even merken dat het herfst was geworden door de sluizen open te gooien. Natuurlijk moest ik met dit rotweer, wat werkzaamheden buiten verrichten. Ja, ik was doorweekt. Dat het een mal weekeinde zou worden, kwam ik zaterdag al achter tijdens mijn ritje in België. Mijn auto werd gebeten door een hond die, achteraf gezien, geen hekel aan Nederlanders bleek te hebben. Hij greep alles dat ziech op wielen voortbewoog. De supermarkt waar ik wat dingetjes zou halen, bleek dicht door een staking. Die avond zou ik om 19.30 op het trammuseum aanwezig zijn. Ik kwam aan om 19.28, niet gek na een ritje België. Om 20 uur vertrok, op verzoek van vele passagiers, een extra rit, getiteld Museumtram by night. Het was een succes. 125 man had zich aangemeld, waardoor er zelfs een tweede driewagenstel ingezet moest worden. Dit is een motorwagen met twee bijwagens, zoals vroeger in de spits werden ingezet. De rit, in combinatie met de manifestatie “De nacht van de nacht”, waarbij bedrijven de verlichting uitdoen, gaf een haast spookachtige sfeer. Het is dat we geen Halloween vieren..... Het was met 13 graden wel lekker weer. Morgenochtend gaan we voor het eerst ramen krabben. De winter is in aantocht..... Groetjes, Robert.

Geen opmerkingen: