maandag 13 oktober 2008

Heeft Driek Oplopers nog niet gebeld?

Lekker circus daar bij defensie. Een paar personeelsleden hebben SBS-verslaggever Alberto Stegeman toegang verleend tot een hangar, die vervolgens trots zijn tocht door die hangar gefilmd heeft. Vervolgens pakt hij een vrachtwagen, en rijdt daarmee het terrein af. Waarom wordt deze verslaggever niet gearresteerd, en wel die rotjongens die iets uitspoken, en het filmpje op Youtube zetten. Vertel mij eens het verschil?
Wil je nog een vergelijking? Stel een medewerker van het Rijksmuseum zegt tegen een inbreker:" Ik zal een raampje openlaten, en zet het alarm uit. Neem dan even een schilderijtje mee." Ook dan worden beide gasten opgepakt.
Waarom ik zo reageer? Stegeman is met hulp naar binnen gekomen. Hiermee wordt niet bewezen dat de beveiliging niet klopt, maar dat SBS er blijkbaar alles voor overheeft om aan kijkcijfers te komen. Ik zou het terecht vinden als Stegeman en de zijnen een langdurige "reportage" uit de bajes mogen maken.
En dan komt natuurlijk Femke Halsema weer om de hoek kijken, die meteen met een parlementaire enquete dreigt, en de minister van Defensie niet meer gelooft op de blauwe ogen. Huh, een gerespecteerd minister wordt de grond ingeboord, en voormalig kamerlid en relschopper Duyvendak werd toch door haar beschermd? Deze gast heeft werkelijk vliegtuigen vernield, en heeft daar nooit excuses voor gemaakt. Sterker nog, meldde hij niet dat hij weer actie wil gaan voeren? Trouwens, die uitspraak over blauwe ogen. Volgens mij heeft de minister geen blauwe ogen, tenminste, de laatste keer op TV was hij ongehavend. Of wil Femke daar ook verandering in brengen?
Ik denk dat het weer tijd wordt dat Driek Oplopers er een telefoontje aan moet spenderen.
Groetjes, Robert.

Geen opmerkingen: