donderdag 2 oktober 2008

Ritje België

Zoals ik gisteren al schreef, had ik vandaag een ritje België. Ik had toen de verzuchting uitgesproken, dat het wel eens slecht weer zou kunnen worden. Dat kwam wel.....
Toen ik vanmorgen opstond, goot het van de lucht. Mijn kleine sprankje hoop op een rustige rit was al direct vervlogen. Met regen in België rijden is geen pretje. Er ligt daar geen ZOAB op de snelwegen, waardoor het water op de weg blijft liggen. Bijkomend probleem is dat op veel plaatsen behoorlijke spoorvorming is, waardoor er nog eens gevaar van aquaplaning is. Voordeel was wel, dat ik de rit deed met een bestelbusje, waardoor je wat minder last hebt van het opspattende water.
Met tegenzin kroop ik om zeven uur achter het stuur. De planning was om om half negen bij mijn eerste klant in Antwerpen te zijn. Tot Breda goot het van de lucht. Toen ik de A58 opdraaide, begon de regen al te minderen. Bij de grensovergang begon zelfs de zon te schijnen, en bleek het wegdek kurkdroog. Dit weer mag van mij tot december blijven! In mijn autootje begon de temperatuur lekker op te lopen, en in no-time stond ik in Antwerpen. Mijn jas, die nog in het personengedeelte lag, legde ik direct in het laadruim. Als ik dit nou de rest van de rit ook kon houden....
In de buurt van Lier, kwam ik ineens een vreemde bus tegen. Deze ging naar El Hammaresh, gevolgd door Arabische tekens, waarschijnlijk dezelfde tekst. Het bleek een testrit te zijn van de plaatselijke busbouwer van Hool.
Op de terugweg moest ik nog even bij een klant langs in Arendonk. Omdat ik vanaf Betekom vertrok, redd ik via de N19, en dat betekent natuurlijk tanken in Geel. Terwijl ik sta te tanken, stopt er een auto aan de pomp naast mij. "Houd u nog wel wat over voor ons", grapte de man. "Ik zal het proberen.""Ja, aan de prijzen van bij jullie, zou ik ook in België gaan tanken.""U moet het ook zo zien", antwoordde ik," de staat zoekt een paar miljard euro om de staatsfinanciën terug op orde te krijgen. Op deze manier help ik de staat toch ook een beetje?" Een grijns verscheen, en een gesprek over de politiek in België volgde.
De rit naar Nederland verliep voorspoedig, tot ik bij Den Bosch aankwam, inderdaad regen.
Goed ik ben weer veilig thuis.

Geen opmerkingen: