zondag 12 oktober 2008

Rustige zaterdag 2.

Zoals ik in een vorig item al schreef, hoopte ik op een rustige zaterdag. Ik reed een voor mij bekende rit, en nam van de gelegenheid gebruik om mijn nieuwe navigator eens uit te testen. Het ding is uitgerust met TMC wat zoveel betekent dat het ding rekening houdt met files, werkzaamheden en ongelukken. Ook biedt het ding de mogelijkheid om de hele rit van tevoren te plannen, en te bekijken wat de route gaat worden. De rit van Dendermonde naar Leuven zou via Meise, de A12 en de Brusselse ring gaan. Ik vertrek vanuit Dendermonde over de N47. Ineens roept een vrouwestem dat ik een file nader, en er een herberekening gaat plaatsvinden. Ik word omgeleid via Asse. Vervolgens op de ring word ik naar Laken gestuurd. Ik was even bang dat ik bij de koning op bezoek werd gestuurd. Even later rij ik op de kleine ring, en ga ik zonder problemen naar Leuven. Nieuwsgierig geworden naar de oorzaak van de omleidingen, wordt er op de radio gezegd dat er op de A12 een ongeluk is gebeurd, en op de grote ring een megafile staat. Ben ik even blij dat ik het apparaat bij mij heb. 'S avonds naar Groningen ging het ook al niet veel beter, bij Joure was de weg afgesloten, en bij Muiden stond file. De ingeblikte dame begon wederom te roepen, en stuurde mij over de Afsluitdijk. Al met al verliep de dag iets anders dan gepland.

Geen opmerkingen: