vrijdag 3 oktober 2008

Vandaag

Valt het op? De laatste paar dagen is er verdraaid weinig spam. Normaal begint het openen van de mailbox met een melding van het aantal spamberichten, bij mij rond de honderd per dag, nu zijn het er meestal niet meer dan twee. Met de kredietcrisis en de verkiezingen in de VS voor de deur, denk ik dat de spammers zich op de Amerikaanse markt heeft gestort, immers, de meeste spam is van oplichters afkomstig.
Vandaag heb ik de nieuwe update opgehaald van Ubuntu 8.10, die deze maand zal verschijnen. De versie begint steeds meer vorm te krijgen. Het enige probleem dat ik nu nog ondervind is de webcam bij Skype. Deze wordt meestal niet herkend. Ach, er zijn nog drie weken te gaan. Inmiddels is er ook voor de EEEPC een versie gekomen, versie 8.04.1-eee. Naast het bijgeleverde Xandros en de Windows van Bill is dit toch een goed, en vooral gratis, alternatief.
Tsja, en dan weer de Noord-Zuidlijn. Na de verzakkingen in Noord en aan de Vijzelgracht, was gisteren en eergisteren de Prins Hendrikkade aan de beurt. Gelukkig waren het dit keer slechts tramrails naast het Victoriahotel. Diverse bewoners zijn begonnen met het verzamelen van handtekeningen voor een nieuw referendum, om de bouw stil te leggen. Zoals de meesten wel weten, ben ik zelf actief geweest in de Bovengrondse, maar ben gestopt toen ons bedrijf, met de Noord-Zuidlijn in het vooruitzicht, naar Uithoorn verhuisde. Of ik weer mee ga doen met actie voeren? Het kriebelt wel weer.
Gisteren raakte ik in een gesprek verzeild over de kredietcrisis. Daar werd een hele interessante stelling neergezet. Is in de VS door de overname van diverse banken een door de staat geleide economie ontstaan? Dit kennen wij nog uit de schoolboeken van de communistische staten. Ik heb degene die dit opperde gelijk moeten geven.
Aankomende zondag ben ik verkeersleider bij de museumlijn, dus moest ik vandaag de wagens indelen. Hou dus alsjeblieft de hond aan de lijn, en ga niet op de spoorbaan lopen. Vooral in Amstelveen heeft de spoorbaan een enorme aantrekkingskracht voor wandelaars. Even ter herinnering, vangnetten onder trams werken alleen daar waar bestrating aanwezig is. Langs het hele traject loopt een fietspad. Het is daar veel veiliger. Voor de hobbyisten is hier de wagenindeling. DW1:Groningen 41 DW2:Graz 206 DW3:Wenen 4143 DW4:Amsterdam 401 DW5/1,6:Amsterdam 533 DW5/2:Amsterdam 465.
Groetjes, Robert.

Geen opmerkingen: