dinsdag 7 oktober 2008

Hoefo?

Met alle ellende op de financiële markt, zou je haast gaan vergeten dat het normale leven ook nog zijn doorgang vind. Hoewel, België lag gisteren vrijwel lam door een staking van het openbaar vervoer, en stond er 300 kilometer file, waarvan alleen al 30 tussen Antwerpen en Brussel. Toen vanmorgen mijn wekkerradio de ellende van de wereld uitstortte, realiseerde ik mij dat ik vandaag naar de tandarts moest voor de halfjaarlijkse controle. Normaal gaat het gesprek over het weer, dit keer ging het over het pensioen. In Nederland hebben we onder het paarse kabinet een spaarloonregeling gehad, weet u nog? Achteraf bleken ook dit woekerpolissen te zijn die nu,na de instorting van de beurzen, geen cent meer waard zijn. Waarschijnlijk zal ik, en vele ondernemers met mij, na mijn pensionering alleen een AOW krijgen. Ik heb nog minimaal 23 jaar te gaan, en ik zal wel zien, met dank aan de paarse regering. Zoals onze grote kindervriend zei:"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen." En mijn gebit? Geen gaatjes!

Geen opmerkingen: