woensdag 8 oktober 2008

Paniek in de tent.

Vanavond maakte ik mijn mailbox open. "Bel mij onmiddellijk", meldde het bericht. Dus ik belde."Je kunt het beste zo snel mogelijk je rekening leeghalen. Je bank schijnt in moeilijkheden te zijn gekomen. Het zal moeilijk zijn om van de Belgische garantieregeling gebruik te maken." Ik schrok wel even. De bank waar ik nu bij zit, Argenta, is nou net een van de weinige banken die niet in de problemen zit, omdat ze zich uitsluitend op de particuliere markt begeven( evenals DSB overigens). Ongerust ben ik toch maar gaan rondsnuffelen. De enige berichten die ik kon vinden, waren van diverse Belgische bankaandelen die onderuit waren gegaan. Dit betekent alleen maar dat de bank zelf minder waard is geworden, maar het zegt niets over het beheerd kapitaal. In ieder geval was Argenta niet in de problemen. Dus ik mijn bankman weer gebeld, en hem gerust gesteld. En ik, ik kan weer rustig op één oor, eh op beide oren slapen. Argenta blijft een Belgische bank, nietwaar?
Kleine tip van mijn kant. Als je nog een spaarrekening wilt hebben zonder veel risico, ga dan naar een echte consumentenbank. Dit zijn doorgaans de kleinere banken. Bekende banken zijn Argenta, DSB en de Rabobanken.

Geen opmerkingen: