vrijdag 3 oktober 2008

Bedrijfsauto

Ik kon even geen goede titel voor deze blog verzinnen. Vanavond begon het EHBO-seizoen weer. Voor mijn vriendin en ik betekent dat het innemen van de presentiekaarten en de administratie ervan verzorgen. Wat mij al opviel was dat van de auto van de instructeur de reclame verdwenen was. Vreemd, EHBO is zowat het leven van de man. De aap kwam al snel uit de mouw. Samen met een collega zou hij les gaan geven. Tijdens het wachten, had de collega een sigaret in de auto opgestoken, om zo de tijd te doden. Een tweetal agenten op de fiets hadden dit gezien. Omdat de wagen een bedrijfsauto is, maakte de collega zich schuldig aan roken op de werkplek. Het resultaat een boete van honderdtachtig euro. Dit verhaal was mij al eens door een loodgieter verteld, maar ik had dit als een sterk verhaal afgedaan. Wettelijk is dit volkomen terecht, maar schieten we niet een beetje door? Begrijp mij goed, ik vind roken ook smerig, maar als iemand graag in zijn eigen rook wil zitten, is mij dat om het even. Ik heb meer last van de mensen die straalbezopen uit de kroeg komen, voor mijn deur staan te lallen, om vervolgens vrolijk in de auto te stappen en weg te rijden. Op dat moment ben ik blij dat ik niet op de weg zit. Het zou trouwens een goed idee zijn om een rond sluitingstijd een alcoholcontrole te houden. Er zullen dan vast bestuurders te vinden zijn met bloedsporen in hun alcohol.
Veel plezier weer, en hou het rustig.

Geen opmerkingen: